tisdag 24 november 2009

tjugofjärde november

Jag är sjukt trött på vardagsliv, jag vill ut, äventyra, hitta nya saker att lägga intresset på. Varje dag går ut på i stort sett samma sak, kliva upp, skola, äta lunch, skola, hem eller till pojkvän, äta middag, sova, hur tråkigt låter inte det?
Jag vet att det sägs att "det blir så roligt som man gör det till" men seriöst, hur mycket roligare kan vardagen bli? Jag ska klura på saken om det finns något bättre att göra.

Jag klev upp idag, ensam lite depprimerad och trött. Det första jag hör är min lillasysters gälla skrik ila in i örat, sträcker på mig och gäspar tungt. Jag torkar bort gojset ur ögonen och intorkat dreggel ur mungipan, japp, så snygg är jag faktiskt på morgonen. Mitt hår står åt alla olika håll, drar ner handduken från kroken och hoppar in i duchen, en lång varm dusch, skönt.
Frukosten bestod av två mackor med leverpastej och gurka plus ett glas oboy, sen efter det var det bara till att klä på sig och gå iväg till bussen.

Nu har jag håltimme fram till halv två, undrar vad jag ska jag fram till dess? Jag ska iallafall ner på staden och äta lunch med Andreas med det är inte förns vid tolv. Jag ska till Apoteket och hämta p-piller recept, inget barn planerat ännu, hehe. Restrerande tid får jag väl sitta och göra lite läxor osv, hoppas det blir något gjort.
Efter skolan (halv fyra) ska jag gå hem till Andreas för att vänta på honom till klockan sex, vid halv sju kommer hela hans släkt för att fira Andreas lillasyster som fyller nitton. Jag är skit nervös för att träffa hans morföräldrar, haha.


I now you want me, you now I want you.

1 kommentar: