måndag 23 november 2009

Tjugotredje November

Hej, min inte så alltför nystartade blogg, har bara inte uppdaterat den på evigheter. Bestämde mig dörför att ta bort alla föredetta inlägg och börja om, starta nytt, fräsha till allt lite.
Hur ska man börja en blogg igentligen ska man bara få slängas in i någon annans liv, eller ska man berätta allt från början hur det hela startade? För att göra allt lite med dramatiskt så får ni bara slungas med i allt som händer mig Mathilda Löfström arton sommrar UNG.

Halv sju vaknade jag bredvid min snart två månader ( tjugosjunde november) kära pojkvän Andreas, hans blonda kaluffs som kittlar mig i ansiktet, det är sånt som får mig att orka kliva upp. Han får dock stanna kvar i sängen för att han börjar jobba halv tio medan jag börjar kvart över åtta, suck.
Kan dessvärre inte förmå mig att kliva upp då han vänder sig om för att kyssa mig godmorgon.
Efter en tid tvingar jag mig själv att gå upp, sköljer ansiktet i iskallt vatten för att vakna till.

Halv åtta drar jag upp honom ur sängen för att han ska äta frukost med mig, två mackor med leverpastej och ett glas oboy till. Skyndar och stressar på mig smink, kläder och fixa håret, innan skolan. Han följer mig till liljas för att ta linje 60 till kungsängsgymnasiet, kysser mig hejdå och ger mig en kram innan han ger sig av hemmåt för att fixa iordning sig inför jobbet.

Världens tråkigaste skola, vi har fått i uppgift att skriva ner ett minne till en låt, som vi sedan ska spela upp och göra en enmansteater om minnet. Jag är så otroligt opepp på att genomföra uppgiften då jag ogillar att stå framför klassen, speciellt då vi inte ska spela upp den inomhus utan ute på skolgården. Alla har gått ut, de tittar hur och vart det ska uppträda, själv sitter jag kvar i klassrummet, det är tyst som i döden här. Det enda som hörs är knapptrycket från tagenterna jag trycker ner.

Lutar mig tillbaka i stolen och funderar, kluruar och tänker på allt möjligt. Det jag tänker nu är att jag hemskt gärna vill att klockan blir fem över tolv så jag kan gå ner och äta lunch med min pojke. Jag klurar över vart jag lagt min penna som jag för minst 20 minuter sen höll i min höger hand. Funderar det gör jag också, funderar över skolan, hur jag ska klara den, det är sista året nu, det är nu det gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar